Sword Sage Awakening
Vývojář: Sword Panda Limited
Vydavatel: 4Divinity
Žánr: akční RPG inspirované folklórem, mytologií a tradiční čínskou estetikou.
Platformy: PC, konzole
Příběh a svět
Hra se odehrává v prostředí fantaskní starověké Číny, která byla postižena katastrofami způsobenými únikem zakázaných nebeských knih (forbidden celestial books) před tisíci lety.
Hlavní hrdinka se jmenuje San Niang, je nová v sektě Yuangong (Yuangong Sect). Její úkol je odhalit pravdu o těchto zakazaných knihách, vypořádat se s následky úniku i s démonickými silami, které se v důsledku toho objevily.
Svět je ovlivněn nejen magií a mýty, ale i technologickými vymoženostmi – lidé se museli přizpůsobit extrémním podmínkám, takže mechanické prvky hrají důležitou roli.


Herní mechaniky
- Soubojový systém
- Kombinuje precizní útoky se schopností se vyhýbat, tzv. Green Evasion (rychlé vyhýbání) a Crimson Assault (pomalejší, silnější zásahy).
- Kritické údery zaměřené na zranitelné části nepřátel → strategie, kdy tělo nepřítele a jeho chování hraje roli.
- Prostetická noha
- San Niang bude moci odemykat techniky spojené s protézou nohy, což přidává další vrstvu pohyblivosti a strategie v boji.
- Použití kouzel a artefaktů
- Kromě fyzických útoků budou k dispozici Taoistická kouzla a mystické artefakty.
- Nepřátelé a bossové
- Hra obsahuje mýtičtější stvoření, které mají různé vzory útoků. Připrav se na studium jejich chování a využívání momentů, kdy jsou zranitelní.


Síla a výzvy
- tempo boje – budeš muset často přecházet mezi útokem, obranou, vyhýbáním, zvláště při silnějších nepřátelích či bossích.
- vylepšování a získávání schopností – jak se budeš rozvíjet, bude potřeba rozhodovat, které techniky, artefakty, skilly rozvíjet.
- rovnováha mezi mechanickým a mystickým – hra kombinuje magii, mytologii a technologie, takže je pravděpodobné, že některé nepřátele nebo situace budou řešitelné více způsoby.


Grafika, atmosféra a styl
- Stylizované prostředí inspirované čínskou krajinou, mytologií a folklórem.
- Estetické kombinace tradičního a technologického (mechanické prvky, artefakty).
- Dramatičnost v designu nepřátel, bossů, prostředí – očekávej mystické prvky, démonická monstra, tajemné artefakty a vizuální efekty u kouzel, utrpení světa.


Závěr
Sword Sage: Awakening vypadá slibně pro fanoušky akcí s hloubkou – příběh, atmosféra i mechaniky naznačují, že to nebude jen „sekání bez myšlení“, ale hra, která chce nabídnout promyšlený mix rychlých soubojů, taktiky, mýtů a stylu jak to máme u souls her rádi.