Turok: Origins nabídne hraní z první i třetí osoby


Turok se vrací a s ním i dinosauři, krev a pořádná akce. Tentokrát ale vývojáři ze Saber Interactive hráčům dopřejí něco, co fanoušci dlouho chtěli, možnost přepínat mezi pohledem z první (FPS) i třetí osoby (TPS). A co je nejlepší, přepínání funguje přímo během akce, bez zdržování.
Hra byla hratelná na Gamescomu a ukázala, že vývojáři to myslí vážně. Nejde jen o rychlou „nalepenou“ kameru, oba režimy mají vlastní animační systém a mechaniky. V praxi to znamená, že když se v pohledu z první osoby rozběhnete a dáte skluz, postava opravdu sklouzne po zemi. V pohledu z třetí osoby naopak udělá kotoul vpřed. Tyhle detaily působí, že každá perspektiva má vlastní charakter a styl hraní.
Podle novinářů z Gamescomu je přepínání mezi kamerami plynulé a přirozené, což zvyšuje zážitek. Díky tomu si každý hráč vybere, jak mu to sedí víc, jestli chce akci prožívat „z očí“ Turoka, nebo mít lepší přehled z pohledu třetí osoby.
A co vlastně znamená Turok? Tentokrát nejde o jméno jediné hlavní postavy, ale o celý kmen lovců, za který hrajete. Hra je totiž postavená především na kooperaci, takže každý hráč si může zvolit svou třídu inspirovanou zvířetem, například havranem, pumou nebo bizonem. Třída určuje schopnosti i používané zbraně a dá se s nimi experimentovat. Pokud budete hrát sólo, nahradí spoluhráče umělá inteligence.
Právě díky tomu, že jde o týmovou hru, dává i samotný název perfektní smysl. Turok není jeden hrdina, ale jméno celého kmene válečníků. A tenhle kmen se společně vydává čelit dinosaurům a mimozemské hrozbě
Turok: Origins byl oznámen na The Game Awards 2024 a míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Kdy přesně dorazí, zatím nevíme.